Sökresultat för Dan Ariely...
Rensa filter?
Vi är tyvärr inte så rationella och klartänkta som vi tror. Och inte nog med att vi gör tankemisstag varje dag – det har dessutom visat sig att vi begår samma misstag om och om igen.
Dan Ariely, forskare och professor i beteendeekonomi, visar i en serie upplysande och ofta överraskande experiment att våra irrationella…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
New York Times bestselling author, Dan Ariely delves into the truly irrational world of personal finance, blending humor and behavioral economics to help people understand the psychology behind their financial decisions and show them how they can make better ones.
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Why is paying for things painful? Why are we comfortable overpaying for something in the present just because we’ve overpaid for it in the past? Why is it easy to pay $4 for a soda on vacation, when we wouldn’t spend more than $1 on that same soda at our local grocery store?
We think of money as numbers,…
Sagt om boken:
Läs boken Ologiskt. Se till att det blir ett rationellt beslut du tar. Den kommer att förändra ditt sätt att betrakta och hantera världen och dig själv. Boken är även intressant och högaktuell med tanke på förra årets (2017) nobelpris i…
”För allt fantastiskt du gör för oss, allt förskräckligt du gör mot oss, och allt i gråzonen däremellan.”
Med en dedikation till PENGAR inleds Dan Arielys och Jeff Kreislers bok som handlar om mekanismerna bakom vårt sätt att tänka kring pengar. Obönhörligt och underhållande skärskådas vårt irrationella sätt att…
”För allt fantastiskt du gör för oss, allt förskräckligt du gör mot oss, och allt i gråzonen däremellan.”
Med en dedikation till pengar inleds Dan Arielys och Jeff Kreislers bok som handlar om mekanismerna bakom vårt sätt att tänka kring pengar. Obönhörligt och underhållande skärskådas vårt irrationella sätt att fatta…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Misinformation affects us daily, from social media to politics and even personal relationships. Policing social media alone cannot solve the complex problem shaped by partisan politics and subjective interpretations of truth.
In Misbelief social scientist Dan Ariely explores the behaviour of ’misbelief’…